KONTAKTOA

KONTAKTOA: guztioklanean@gmail.com

MUNIZIPALA


ORRIALDE HONEN INDIZEA
-TRINITATE PLAZA
-TERRAZAK
-MUGIKORTASUNA
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: 




Denok dakigu eta onartzen dugu Trinitate Plazak balio historiko eta arkitektoniko handia duela. Xarma berezia du, zalantzarik gabe. Batzuek hau irakurrita pentsatuko dute ukiezina den gune bati buruz ari garela, baina azken urteei erreparatzea besterik ez dago errealitatea oso bestelakoa dela antzemateko. Batetik, inguruko elkarte nahiz tabernek egin dituzten aldaketak daude eta, bestetik, San Telmo Museoa eraberritzeko lanek ekarri dituztenak begi bistakoak dira. Plazaren sarreran dagoen komun berriak ere, badu bere eragina.
Frontoia estaltzea aipatzen denean, ordea, denak dira trabak eta ezintasunak askoren aldetik. Auzoko elkarte eta eragile askok, urtetan zehar auzoan dugun gune estali baten beharra, behin baino gehiagotan jakinarazi diogu Donostiako Udalari eta, horrekin batera, eskaera zehatzak ere egin dizkiogu, baina gaiak ez du aurrera egin.
Gure ustetan, frontoiaren estaltzea ez litzateke soilik pilotan duin jokatzeko aukera bat, auzoan plaza “bizia” irabaziko baikenuke. Gaur egun, askotan, euria dela medio, bertan behera utzi edo nola edo hala burutzen diren ekimen asko duin burutu ahal izatea ziurtatuko luke estalkiak eta berrietarako aukera ere emango luke. Zuloaga Plazan berriztatze lanak eta parkeko lanak egin zirenetik, auzoko bilgune bihurtu den bezalaxe, Trinitate Plazak ere asko irabaziko lukeelakoan gaude. Pilotalekua izaten da herri asko eta askotan herrikoak biltzeko gune ohikoena.
Hemen bildu garenok, 2013ko maiatzean egin den udalbatzan, PSE-EEko udal taldeak proposatu eta EAJ-PNV eta PPren babesa jaso duen mozio bat dela-eta, gure harridura eta aurkako jarrera agertu nahi dugu. Mozio horretan, talde honek Bilduko Udal Gobernuari Trinitate Plazako frontoia estaltzeko proiektua behin-behingoz geratzeko eskatu dio, Eusko Jaurlaritzak gune hori Monumentu izendatu ala ez erabaki bitartean.
Gure ustez, Udal Gobernuak proiektu honen inguruan zabaldu nahi duen ideia lehiaketak aurrera jarraitu behar du, auzoak duen behar handi bati erantzuten hasteko modua bailitzateke. Beraz, bide horretan lanean jarraitzeko dei egin nahi diegu udal talde guztiei, Alde Zaharreko auzotar asko eta askorentzat beharrezkoa den Trinitate Plazako frontoiaren estalkiaren asmoa errealitate bihurtu arte.
Alde Zaharra Kirol elkartea
Kresala elkartea
Herria kultur elkartea
Parte Zaharrean bizi auzo elkartea
Xirimiri gazte taldea
Haraino asialdi taldea
Orixe Ikastola
Banda Bat taldea
Kale Lagunak



 Todos sabemos y reconocemos que, sin duda alguna, la Plaza de la Trinidad tiene un gran valor histórico y arquitectónico. Tras leer esto cualquiera diría que hablamos de un entorno intocable, pero no hay más que fijarse en los cambios que ha sufrido durante estos últimos años para ver que no es así. Por una parte, estarían las obras realizada por sociedades y establecimientos hosteleros cercanos y, por otra parte, las realizadas durante la rehabilitación del Museo San Telmo. Tampoco estaría de más fijarnos un poco en el servicio instalado a la entrada de la plaza.
Cuando llega la hora de hablar de cubrir el frontón, en cambio, por parte de algunos todo son trabas y dificultades. El Ayuntamiento conoce de la mano de sociedades y agentes sociales del barrio la necesidad que tenemos en el mismo de un lugar cubierto en el que poder realizar dignamente diferentes actividades. Además le hemos realizado propuestas concretas, pero esta cuestión sigue sin solucionarse.
En nuestra opinión, cubriendo el frontón no sólo se podría jugar a pelota dignamente, sino que tendríamos en el barrio una plaza “con vida” , ya que se utilizaría en condiciones para muchas actividades que hoy en día, por causa de la lluvia, se suspenden o se realizan con muchos apuros y, además, posibilitaría otras muchas nuevas. Tenemos el ejemplo de la Plaza Zuloaga como un lugar recuperado y convertido en centro de reunión natural de muchos vecinos, gracias a la obra de remodelación y al parque instalado recientemente. También la Plaza de la Trini puede convertirse en otro punto de encuentro de los vecinos del barrio como ocurre amenudo con los frontones en muchos pueblos.
Los reunidos en esta rueda de prensa queremos mostrar nuestra extrañeza y desacuerdo con una moción presentada por el grupo municipal PSE-EE  y apoyada por EAJ-PNV y PP en el Pleno Municipal celebrado el mes de mayo de 2013. En esta moción, se instanaba al Gobierno Municipal de Bildu a esperar a la decisión del Gobierno Vasco sobre la declaración de conjunto monumental, para asegurarse de que el proyecto de cubrir el frontón de la Plaza Trinidad se pueda realizar.
En nuestra opinión, el Gobierno Municipal debe continuar con el concurso de ideas que pretende llevar a cabo porque sería una forma de empezar a dar una respuesta a esta gran necesidad que padece el barrio. Por lo tanto, hacemos un llamamiento a todos los grupos municipales para que sigan trabajando por ese camino hasta que se haga realidad este proyecto de cubrir el frontón de la Plaza de la Trinidad, tan necesario en opinión de muchos vecinos y vecinas de la Partre Vieja.

 ::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

TERRAZAK - ORDENANZA BERRIA



2013KO IRAILEAN, AUZOKO BIZILAGUN BATZUK "ERREKLAMAZIO ETA SUGERENTZIA" IDATZIA UDALETXEAN SARTU ZUTEN
klikatu letra urdinaren gainean erreklamazioa ikusteko

EN SEPTIEMBRE DE 2013, VECIN@S DEL BARRIO REALIZARON UN ESCRITO DE "RECLAMACIONES Y SUGERENCIAS" Y LO PRESENTARON EN EL REGISTRO DEL AYUNTAMIENTO 
klika sobre las letras azules para ver el escrito





abajo propuesta en castellano
Aurten Udalbatzak gune publikoaren erabileraren inguruan Ordenantza berria egitea erabaki zuen. Ostalaritza eta bizilagunen artean ezberdintasun haundiak zirela ikusita, eragile guztiei ekarpenak aurkezteko epea ireki zien. Ezker Abertzaleak Udalak lehenengo aldiz Parte Zaharreko bizilagunei beren iritzia eskatu izana ondo baloratu  eta bi eragile hauen bizikidetza moldatu aldera geure proposamena ere egin genuen.
Hemen duzue auzoko Ezker Abertzalea egindako proposamen osoa:

DONOSTIAKO UDALA
            Gobernu Taldeak, 2012ko ekainaren 28an onartutakoari jarraituz, Donostiako Terrazen Ordenantza berria egiteko eta gune publikoa arautzeko prozedura publikoa ireki ondoren, .................................................. Jaunak, NA zenbakia ................. duenak eta ................................ Jaunak, NA zenbakia .................. duenak, Parte Zaharreko Ezker Abertzalearen izenean eta behar diren ondorioetarako helbidea Juan de Bilbao Kaleko 11ean, Behea dugunok, Donostiako Udalari ondorengo idatzia aurkeztu nahi diogu.
Bertan, zenbait hausnarketa eta proposamen zehatz aurkezten ditugu; noski, hauek ez daude eztabaidarako erabat itxiak eta guztiz zehatza izan gabe; gure ustez, aipatutako idatzi honek, bizilagunen arteko bizikidetza hobea eta kalitatezkoa ekarriko luke eta aldi berean, auzora datozen bisitarientzako baita ere.
SARRERA
Gune publikoa edozein pertsona ibili eta egon daitekeena da, nahieran eta nahi duen momentuan. Denon eskubidea da. Beraz, erabilera publikoa dauka eta Administrazio Publikoak arautu egingo du, bera lurraren jabe izanik, pertsona guztiei erabili ahal izatea bermatuko baitie.
Gune pribatuan, berriz, sartzeko eskubidea murriztu egiten da jabetza pribatuari lotutako hainbat irizpideren arabera.
Gune publikoa erabilera sozial kolektiborako eta iharduera anitzerako baliogarria izanik, identitatea edo pertenentzia garatzen den topagunea da, aniztasun sozial eta kultural askoren adierazbide. Festagunea, sinboloa, jolastokia edo monumentua izan daiteke.
Gune hau hiri, herri edo auzoko kolektibitatea osatzen dugun guztiona da eta bertan egoteko ez dago kontsumitu beharrik. Egotea, paseatzea libre dugu.
Hala ere, gune publikoa hainbat auzo edo herri turistikotan arriskuan dago. Bere erabilera gatazka toki bihurtu da. Parte Zaharrean edo Donostiako hainbat tokitan, kasu.
Horregatik, Parte Zaharra bere arazo eta izaera propioarekin Ordenantza berrian kontuan hartzea nahi dugu, joan zen ekainaren 28an aho batez egitea erabaki zen Terraza eta Gune Publikoko Ordenantzan, hain zuzen ere. Hala ere, gure proposamena  ez dago itxita, hainbat kontu ihes egiten digutelakoan gaude eta gure aldetik beste talde interesatuekin lan egiteko gure borondate osoa jartzen dugu arazo honek amaiera ona izan dezan.
Azken 20 urteotan Udal Gobernuek, Parte Zaharra kontsumo eta parrandarako gunetzat hartu izan dute. Bere garaian “zona saturada” izendatu zen, hala ere, azken urteotan gero eta terraza gehiago agertzen ari dira. Hasieran pixkanaka, gero masiboki gero eta terraza gehiago agertu dira gure kale eta plazei (guri azken finean) espazioa lapurtuz. Denon gune publikoa murrizten ari da interes pribatuen mesederako, modu honetan ostalaritzak metroak irabaziz. Hauentzat denon gune publikoa beren establezimenduen  ataria besterik ez da,  beren etekinerako esparru luzagarri bat baino ez.
Sarritan gune publikoaren murrizteak (terrazak, aulkiak, eguzkitakoak...) oinezkoen mugikortasuna eragozten du gutxieneko erosotasuna murriztuz; inongo liburudendak, etxebizitzak, okindegiak... etekin pribatua bilatu nahian, erabilera publikoa monopolizatzen edo pribatizatzen ez duen bitartean.
Parte Zaharra beste auzo bat dela asumitu beharra dago eta bizirik jarraitzeko bere erabileretan oreka behar du. Bestela, auzoa hustu egingo zaigu. Eta honetarako guztiz premiazkoa dugu lizentzia kopurua murriztea auzoan erabilera ezberdinen oreka ezarri eta iharduera komertzial anitzagoa sortu nahi badugu, behintzat.
Guzti hori dela eta, Ezker Abertzaleak, orain arte egin duen bezala, gune publikoaren inguruan ostalari batzuek eraman nahi duten gehiegikerien aurrean, bizilagunen alde jartzen gara.  
Berriro ere, interes publikoak eta pribatuak talka egin eta bizilagunen alde apostu garbia egiten dugu. Kalea denona da. Gure bizikidetza hor osatzen da eta interes pribatuen menpe jartzeko ez gaude prest. Auzoa bizirik nahi dugu eta ez turisten festaleku edo bisitaleku bat, ostalari batzuen ekimenak horretara eramaten bagaitu ere.
Denok dakigu ostalari batzuek ez dutela mugarik, mugak ezarri behar zaizkiola, alegia. Langintza honetan Administrazioak, Udalak kasu honetan, Ordenantzen bitartez denon interes publikoa neurtu egin behar du interes pribatuen eskutan inondik inora utzi gabe. Arlo honetan ere, merkatu libreak eta pribatizazioak gutxi batzuen etekina eta gehienen kaltea baitakarte.
Urte guzti hauetan ostalari batzuek ez dute Araudia bete eta Udalaren jarrera ez ikusiarena egitea izan da. Udal Ordenantza batek auzo bizitza zaindu egin behar du eta ostalaritzak urratzen badu, Udala esku hartzera behartuta dago, denon gune publikoa defendatuz, bizilaguna babestuz.
Horregatik, ekainean Udalari Udal Ordenantza berri bat eskatu genion bizilagunen ahotsa kontuan har zedin eta ez bakarrik ostalaritzarena aurreko Udal Gobernuek orain arte egin duten bezala.
Hortaz, Udal Gobernuaren ekimena eskertzen dugu, behingoz bizilagunen beharrak eta asmoak entzun daitezen.
Udal Ordenantza berrirako gure proposamenaren oinarria puntu hauetan egongo lirateke:
·                    Udal Ordenantza berria Donostia osorako denez, Parte Zaharra berariazko tratramendua izatea eskatzen dugu, baita Bulebarra ere.
(Turismoaren masifikazioagatik eta taberna kopuru haundiagatik ezaugarri eta arazo bereziak dituen auzoa dela argi dago. Donostiako beste auzo eta herriekin zer ikusirik ez duena).
·                    Gune publikoaren erabilera pribatuaren murrizketa nabarmena honako argudioak kontuan hartuta:
-                            Segurtasuna. Suhiltzaileak, ambulantziak... behar adina toki izan behar dute urgentzia izanez gero kalean zehar pasatzeko.
-                            Oinezkoentzako lehentasuna (umeen kotxeak, elbarriak...)
-                            Etxeetako pasabidea ez oztopatzea.
-                            Beste merkataritza jarduerei kalterik ez egitea.
Guzti honengatik, propasamen hau aurkezten dugu:
           

Proposamena:

Terraza mota ezberdinak:
q       Mahai baxuak eta aulkiak
q       Mahai altuak
q       Kristalezko terraza itxiak
q       Gune itxia barrera mugiezin edo mugikorrekin
q       Gune egonkor estaliak eta erdi itxiak (garaiera ertainean)
Terrazak non jarri:
  
Oinezkoen kaleetako mahai baxuak.
Oinezkoen kaleetan, salbuespenak salbuespen, ez dira mahai baxuak eta beren aulkiak jartzerik izango.
Kaleak espaloia badauka edo ibilgailuak eta oinezkoak batera erabiltzekoa bada:
q       Espaloia 2,5 metrorainokoa bada, edo oinezkoen gunea bada, mahai baxurik ez.
q       Espaloiak 2,5 metro baino gehiago badu, oinezkoen mugimendurako 2 metro utziz gero, (elbarriak,ume-kotxeak) mahai baxuko terrazak jarri ahal izango dira.
q       Mahaiek bakar-bakarrik, establezimenduko aurrealde ondo-ondoan jarri ahalko dira.
Mahaia eta 2 aulkirako baimena antolatu beharko da, Garibai kalekoa kasu, guneak horrela behar izanez gero.
Espaloia zabaltzen joaten bada, Igentea kalekoa kasu, kontutan hartuko da.

Plazetako mahai baxuak.

q       Esterlines Plaza. Ilara bakarra establezimenduko.
q       Plaza Berria. Tratamendu berezia. Plazako 4 sarrera libre geratzen badira (Segurtasun Araudia. Suhiltzaileak, anbulantziak...), bizpahiru ilara establezimenduko. Era berean, plazarako pasabideek, gutxienez plazako sarreren zabalera izango dute. Mahaiak arkupetatik kanpo jarriko dira. Tamboril, Truk eta Astelena tabernen mahaiak non jarri pentsatu beharko da, beraien aurrealdea arkupeetan baitago. Udaletxe zaharraren aurrealdea libre geratuko da.
q       Zuloaga Plaza. Kasu honetan, bakarrik San Telmo kafetegia sartuko da. Bere aurrealdean, espazio mugatuaren barruan, bi ilara.
q       Sarriegi Plaza. Aurrealdearen araberako mahai ilara bakarra establezimenduko, beti ere atari eta komertzioetako sarbidea libre uzten badu. Plazaren erdigunean ez da terrazarik jarriko.
Plazek arkupeak izanez gero, ezingo da mahairik, aulkirik, eguzkitakorik... jarri, ez terraza ordutegian, ezta ordutegitik kanpo ere.

Mahai altuak.

Edozein kaletan jar daitezke, aurrealdearen zabaleraren arabera. Mahaiak bakarrik, aulki alturik gabe. Beti paretaren ondo-ondoan. Kalean aulki alturik ez. Mahai altuak egonez gero, ez da beste terraza motarik jarriko.
Kristalezko terraza itxiak.
Bakarrik Boulebarrekoa (Va Bene) eta Trinitate Plaza ingurukoak (Txuleta, Clery) daude. Kristalezko terrazetarako lizentzia berriztatu ez eta egoera betikora itzuli beharko du oraingo espazioa beraientzat gordez.

Gune itxia barrera mugiezinekin.
San Telmo kafetegikoa bakarra da. Horretarako baimen berezia izango du eta bere aurrealdeko espazioa hartu ahal izango du bakarrik. Bi ilara gehienez. Parte Zaharra, auzo txikia izanik, ostalaritza establezimenduez gainezka dagoenez, ez da horrelako lizentziarik emango.
Gune egonkor estaliak eta erdi itxiak
Auzo txikia izanik eta ostalaritza establezimenduez gainezka dagoenez, ez da horrelako lizentziarik emango.

Aintzat hartzeko hainbat puntu.

q       San Bizente Kalea. Mahai ilara bakarra. Pareta ondoan jarri beharrean, eliza aldera jar daiteke.
q       San Juan Kalea (Fermin Calbeton eta Iñigo kaleen artean). Harrizko eserleku publikoak kendu eta lorontzi haundien artean, mahai ilara bakarra jartzen utzi. Zuloaga Plaza ondoko espaloian (ArteSS eta Principe), hauen aurrealde ondoko mahai ilara bakarra jarri.
q       Boulebard (atari bikoitietan). Baimenak eman, espazio eta oinezkoen mugikortasunaren arabera. Barandiaran, 3 ilara gehienez. Garagar eta Reloj Berri, 5 ilara gehienez. Beren fatxadaren aurrean eta arkupeetatik kanpo.
q       Reina Regente Kalea. Bidegorri ondoan jarriko dira.
Kontutan hartzeko beste puntu bat.
Parte Zaharra ostalaritza establezimenduez gainezka dagoenez, hauen aurrealdetik kanpo ez da terrazarik jarri ahal izango.
Terrazak jasotzeko ordutegia.
Aste Santua, Pazko astea eta ekainaren 1etik irailaren 30era.
Astelehenetik igandera: 24:00etan
Urteko beste egunetan
Igandetik ostegunera: 22:30etan
Ostirala, larunbata eta jai bezperak: 23:30etan
Gainezka dauden guneak.
Ostalaritza establezimenduez gainezka dauden kaleak edo plazak erabilera publikorako gune izendatu. Ostalaritza establezimendu berririk ez da jarriko.
Biltegiratzea.
Ez terraza ordutegi barruan, ez ordutegitik kanpo, ez da gune publikoa erabiliko materiala biltegiratzeko. Behin terrazak jasoz gero, kaleak libre eta garbi geratu beharko du.
Apalak.
Udalaren baimena beharko dute. Kendu eta jartzekoak izango dira. Terraza edo mahai luzeekin bateraezina izango da. Hamarretan jasoko dira. Apalek, 15 zentimetroko zabalera eta ertz borobilak izango ditu. Establezimenduko tarte bakoitzean, altura bakarra jarri ahal izango da.
Aurrealdeko toldoak.
Bakarrik Boulebarrekoak utzi (atari bikoitiak; Barandiaranetik Reloj Berrira). Beti ere, atariko bizilagunen baimenarekin.
Eguzkitakoak.
Ezin dira zoluari itsatsi. Behin terraza jasota, gorde egingo dira kalea libre eta garbi utziz.
Berogailuak.
Koherentzia ideologikoagatik (energiarik ez xahutu kalea berotzeko) ezingo da erabili.
Kupelak eta arbelak.
Ezingo dira gune publikoan erabili.
Lizentziak.
Lizentziek ez dute urtebeteko epea gaindituko eta haren jabeek Araudia betez gero, beste urtebeterako berriztatu ahal izango dute.
Informazioa eta jarraipena.
Lizentzia bakoitzaren informazioa, establezimenduaren baimen ezberdinekin batera publikoa izatea ezinbestekoa da. Gaur egun ez da gertatzen. Udaleko web orria ez da oso praktikoa eta ostalaritza establezimendu gehienek ez dituzte lizentziaren planoa eta bere elementuak jendearen ikusgarri. www.donostia.org/helbiderabilgarriak/gastronomia/terrazak web gunea martxan eta gaurkotua egon behar du, indarrean dauden lizentzia guztiak ikusi ahal izateko.
Halaber,establezimenduek gune publikoa erabiltzeko planoa kaletik ikusteko moduan izan beharko dute.
Ez da hiritar baten salaketaren zain egon beharko Araudia betetzen ez duen establezimendu baten aurka prozedura hasteko. Araudia betetzea Agente eta Udaltzainen esku egongo da eta zorrotz kontrolatu beharko dute.
Udalean establezimendu guztien lizentzia eta baimenak eskuragarri izango dituen lehiatila bakarra irekiko da pertsona guztientzat. Halaber, zolu eta gune publikoa erabiltzeko beharrezko baimenak Departamendu Tekniko batek emango ditu.
Zigorrak.
Prozedurak eta dagozkion zigorrak arindu eta erraztu.
Araudia ez betetzekotan zigor ekonomikoak izango dira eta batez ere, lizentziaren berehalako baliogabetzea epe jakin baterako edo betiko. 
Donostian, 2012ko urriaren 29an
 
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Propuesta

Tipos de Terrazas:
q       Mesas bajas y sillas
q       Mesas altas
q       Terraza acristalada cerrada
q       Recinto acotado y separado por medio de barreras fijas/móviles.
q       Recintos con estructura estable, cubierta y semicerradas (media altura)
Ocupación de las terrazas.

Mesas bajas en las calles peatonales

En las calles peatonales no se podrán poner mesas bajas con sus sillas, a excepción de algunas cuestiones específicas.
En aquellas calles que tengan acera o tengan coexistencia con el tráfico rodado:
q       Hasta dos metros y medio de acera o espacio peatonal, no se colocarán mesas bajas.
q       A partir de 2,5 metros, se permitirá la instalación de terrazas, siempre que queden, como mínimo, dos metros para el tránsito peatonal, discapacitados, coches de niños,.... . Como ocurre en c/ Garibai, habrá que habilitar permisos para mesas con dos sillas en aquellos espacios que así lo requieran.
Si el espacio peatonal de la calle en cuestión se va abriendo (C/ Ijentea), se tendrá en cuenta esa circunstancia.

Mesas bajas en las plazas

q       Plazoleta Esterlines. Una sola fila por establecimiento
q       Plaza Constitución. Tratamiento especial. Dos/tres filas por establecimiento, siempre que queden libres las cuatro entradas cumpliendo la normativa de seguridad (bomberos, emergencia,....). Asimismo, los itinerarios peatonales de acceso al centro de la plaza no pueden tener menor anchura que el ancho de entrada a la plaza. Se instalarán fuera de los soportales. La ocupación únicamente de su fachada deberá ser considerada pues el Tamboril, Truk y Astelena tienen fachada pero que da a los soportales. Fachada del antiguo ayuntamiento libre.
q       Pza. Zuloaga. Solamente considerar como tal el establecimiento que está en el edificio del museo San Telmo. Dentro del recinto acotado, fachada de la cafetería, dos filas.
q       Pza. Sarriegi, una fila paralela a la fachada para cada establecimiento dejando libre los accesos a portales y establecimientos. No se permitirá la ocupación del espacio central de la plaza.
Aquellas plazas que dispongan de soportales han de tener libres de cualquier mobiliario urbano los soportales de las mismas, tanto en horario de terrazas como fuera de él.
Se marcará en el suelo el espacio permitido para colocar las correspondientes filas.
Mesas altas.
Se podrán colocar en cualquier calle, sin taburetes según longitud de la fachada. Siempre junto a la fachada. Eliminar los taburetes de la calle. Estas mesas serán incompatibles con las terrazas de mesas bajas y resto de terrazas y recintos.
Terraza acristalada y cerrada. Solamente existen la del Boulevard (Va Bene) y las del acceso a Pza. Trinidad (Txuleta y Clery). No renovar los permisos y que vuelvan a la situación original permitiéndole mantener la misma ocupación actual.
Recinto acotado y separado con barreras fijas. El único es el de la Cafetería del Museo S. Telmo. Dispondrá para ello de un permiso especial y no podrá ocupar espacio ajeno a su fachada. Máximo dos filas. Por la saturación actual y por la fisonomía del barrio no se permitirán estructuras estables y semicerradas

Recintos  semicerrados

Ante la pretensión de habilitar este nuevo tipo de terrazas que hoy no existen en Alde Zaharra, por la fisonomía del barrio, así como por la saturación existente con el resto de tipos, no se permitirán estructuras estables y semicerradas.
Consideraciones específicas.
q       C/ San Vicente. Una sola fila de mesas que se podrá colocar junto a la verja de la iglesia en lugar de junto a la fachada.
q       C/ San Juan (entre F. Calbetón e Iñigo), eliminar los bancos de piedra, manteniendo las jardineras y permitir poner una fila entre las jardineras. En el espacio que da a Pza. Zuluoga (ArteSS y Príncipe) se permitirá una sola fila de mesas junto a la fachada
q       Boulevard (números pares). Considerar los permisos según el espacio y tránsito peatonal: Barandiarán, máximo 3 filas; Garagar y Reloj Berri, máximo 5 filas. En su fachada fuera de los soportales
q       C/ Reina Regente, no se instalarán junto a la fachada sino al lado del bidegorri.
Otras consideraciones.
Dada la excesiva ocupación del espacio público en Alde Zaharra, no se permitirá instalar terrazas fuera del espacio natural de la fachada del establecimiento.

Recogida terrazas

Semanas Santa y de Pascua y del 1 de Junio al 30 de setiembre
De lunes a domingo: 24:00
Resto del año
De domingo a jueves: 22:30
Viernes, sábados y vísperas de festivos: 23:30
Zonas saturadas.
Tal como ocurre con la proliferación de establecimientos hosteleros, habilitar la figura de calles, plazas o zonas saturadas de utilización privada del espacio público.
Almacenamiento.
Bajo ningún concepto se debe permitir utilizar el espacio público como lugar de almacenamiento, ni durante el horario de terraza ni fuera de él. Una vez retirada la terraza debe quedar la vía pública libre y limpia.

Mobiliario

Repisas. Contarán con autorización del ayuntamiento. Serán de quitar y poner. Incompatibilidad con el permiso de terraza y mesas altas. Se retirarán a las 22:00 h. Limitar los tamaños a 15 cm. de profundidad, teniendo las esquinas redondeadas. Sólo se podrá poner una altura.
Toldos en fachadas.
Permitir, únicamente, los del Boulevard (números pares, del Barandiaran al Reloj Berri). Siempre con el consentimiento de la Comunidad de vecinos.
Sombrillas.
No se pueden anclar al suelo. Una vez retirada la terraza se deberán recoger de la vía pública, como el resto del mobiliario.
Calefactores.
Por coherencia ideológica (ni despilfarro, ni calentar el medio ambiente) no se puede permitir su utilización.
Barriles y pizarras
No permitir la ocupación del espacio público por este tipo de mobiliario, ni ningún otro que no esté especificado en la ordenanza.
Licencias.
Ninguna licencia podrá superar el año, siendo éstas prorrogables siempre y cuando el establecimiento cumpla la Ordenanza.

Información y Control

Es imprescindible que la información de la situación de cada licencia, elementos que disponen de autorización en cada establecimiento, etc., sean públicos y accesibles. Hoy no lo son. Ni la web municipal es muy práctica, ni en la mayoría de los establecimientos hosteleros tienen disponible en lugar visible para el público el plano de la licencia concedida así como sus elementos autorizados. La web www.donostia.org/helbide erabilgarriak/Gastronomia/Terrazak debe funcionar y estar actualizada a medida de que se concedan, o se eliminen, licencias. Asimismo, se les debe obligar a los establecimientos que pongan en sitio visible al público, desde el exterior del establecimiento, el plano del espacio público autorizado.
Tanto los agentes como los guardas municipales pueden, y deben, controlar el cumplimiento de la normativa. No se ha de esperar a que sea la reclamación ciudadana la que dé inicio a un parte/denuncia al establecimiento que la incumpla.
En dependencias municipales, se habilitará una ventanilla única donde pueda ser accesible al público en general los permisos y licencias que cada local tenga permitidos. Asimismo, será un departamento técnico único quien otorgue los permisos necesarios para la ocupación del suelo y fachadas públicas.
Sanciones.
Agilizar, y simplificar, el proceso de los expedientes y sus sanciones.
Sanciones económicas y, sobre todo, incluir la medida de la revocación (temporal ó definitiva) de la licencia de ocupación de espacio público a los primeros incumplimientos de las ordenanzas.



El PP, PNV y PSE en contra de la ampliacion de espacio para residentes en el centro de Donostia.

Resulta que para una vez que el equipo de gobierno municipal hace una propuesta que beneficia a los vecinos y vecinas que disponen de vehículo, al habilitar mas espacio para aparcar los residentes, los partidos políticos arriba citados levantan su voz para negarse a ello, o en el mejor de los casos, que se aplace la decisión. Ya sabemos que significa eso.

Somos uno de los barrios que menor porcentaje tiene de espacio para aparcar los residentes respecto al numero de viñetas existentes. Y, ahora, cuando se nos abre una puerta con la sustitución de espacio OTA por el de residentes hasta la avda. de la Libertad, estos partidos dicen que es un agravio para los comercios pues veran mermadas sus ventas porque la gente de fuera no podran aparcar.

Ellos que llevan los ultimos años dando la puntilla al pequeño comercio con apertura de grandes superficies, aprobando ordenanzas –como en Bilbo- con las que permitir la apertura de comercios en festivos,...., son los que quieren seguir obligando al vecindario de la zona a comprar plazas de parking.

Basta de intentar enfrentar a vecinos y comerciantes. Basta de negarse a todo aquella propuesta que parta de BILDU. Los vecinos tienen derechos, tanto en Alde Zaharra, Centro, como los de Altza o Añorga.

La propuesta de  BILDU lo que hace es sustituir plazas de pago para los que vienen de fuera por plazas para los que viven en ese entorno. No está mal que se piense en el vecindario. También facilitan la labor de carga y descarga de 8 a 20h. habilitando más plazas para ello. Los anteriores equipos de gobierno la única solución que ofertaban a las vecinas y vecinos era comprar una plaza de garage a un precio prohibitivo para un importante sector de la población. La filosofía actual es distinta y bienvenida sea.  

Animamos al equipo de gobierno a no ceder ante los que quieren que, como antes, sean los vecinos los perjudicados en ese Donostia que han venido desarrollando en los últimos años. La propuesta, aún siendo correcta, no es la panacea y es mejorable. Especialmente en el caso de c/Mari que no vemos ninguna excusa con fundamento para que no sea reservada para los residentes de la zona que son los que cuentan con menos espacio para aparcar. Es dificilmente explicable que habiendo ese espacio en toda la calle Mari, les obliguen a esos vecinos a buscar aparcamiento en c/ Hernani o c/ Garibai. Es nuestra intención seguir insistiendo para que recapaciten y podamos dar una solución al vecindario de la zona.

Hay otros aspectos como la dificultad del acceso de los vecinos al interior del barrio fuera de las horas de carga y descarga que, también, urge reflexionar y buscar una salida al tema. El incremento de aparcamiento para motos que contempla la propuesta, está pensado en quienes nos visitan animando al personal a venir en su vehículo privado en detrimento del transporte público.

Pueden hacerse mejoras pero una de ellas es que se amplía el espacio para residentes.  Muy importante.


ALDE ZAHARREKO EZKER ABERTZALEA

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

MUGIKORTASUNA-ALDE ZAHARRERAKO PLAN BERRIA

Pasa den azaroaren 23an, Mugikortasun Ataleko teknikari batekin egon ginen Udaletxean, Alde Zaharrerako prestatzen ari den eta azaroaren erdialderako martxan egon behar zuen, Mugikortasun Plan berriari buruz galdetzeko.


            Argi dago ez dela horrela izan eta jakinarazi digutenez, garrantzitsuena prestatua dagoen arren, oraindik gai txiki batzuk lotu gabe daude eta Plan berria martxan jartzea luzatzen ari dira.

            Atzerapen honek, eta horrela adierazi digute Udaletik, itxi gabe dauden gaien inguruko proposamen berriak aurkezteko balio dezake; adibidez, ordutegitik (07:00etatik 11:30etara)  kanpo bertakook barrura sartzeko proposamenak egiteko.

            Gai honen inguruan, esan digute ondorengo bi proposamen aztertzen ari direla:

a)      Bertakoen ibilgailuarekin 22:00etatik 11:30etara sartu ahal izatea, edo
b)      Bertakoen ibilgailu bakoitzari, hilabetean hiru aukera ematea, norberak nahi duen orduan sartu ahal izateko.

Noski, norbaitek beste edozein proposamen izango baluke, aztertuko litzateke.

Auzoko Ezker Abertzaleak, ahalik eta jende multzo haundienera zabaldu nahi du eztabaida; horretarako, orain artekoaren berri eman eta zuen lehentasunak jakinarazteko zenbait bide irekitzen ditugu:

·        Emaila: guztioklanean@gmail.com.
·        Telefonoa: 943429238 (une horretan ez bagaude, mesedez mezua utzi zuen telefono zenbakiarekin).
·        Ikatz Auzo Biltokian: Joxean edo Gabiri.

Parte hartzera eta lehenbaitlehen erantzutera animatzen zaituztegu.





El pasado 23 de noviembre hemos estado con un  técnico del Area de movilidad para preguntar sobre el nuevo Plan de Movilidad en Alde Zaharra que el ayuntamiento está preparando y que se había anunciado para ponerlo en marcha a mediados de noviembre.

Es claro que no ha sido así y por lo que nos han explicado, aunque lo fundamental ya debe estar preparado, faltan algunos flecos que se están a largando demasiado.

Podemos considerar que este retraso, y así nos lo han dicho, puede servir para que presentemos nuevas propuestas en temas que, todavía, no están cerrados, como es el caso del acceso de los residentes al interior del barrio fuera de los horarios de carga y descarga (7:00-11:30)

Nos han dicho dos de las propuestas que están barajando, a saber:

a)      Permitir a los residentes el acceso de su vehículo en el horario de  22:00 a 11:30  y
b)      Dar a cada vehículo de residente 3 opciones, al mes, para entrar en el horario que la persona crea oportuno. 

Por supuesto que si a alguien se le ocurre otra propuesta lógica, se podría considerar.

La izquierda abertzale del barrio queremos extender el debate entre el mayor número de personas, por lo que os comunicamos lo que hay y habilitamos varios medios para que nos hagaís saber vuestras preferencias:

·        e-mail a guztioklanean@gmail.com
·        teléfono 943 429238 (si no estamos dejar mensaje con vuestro número)
·        en el local del Biltoki (Josean – Gabi)

Os animamos a participar y contestar en el menor tiempo posible.


1 comentario: